Facebook skupiny-aj ty si obeť?

Posted by Maroš

Facebook (FB) náš každodenný…Aj takto možno “definovať” najnovší trend na webe, s ktorým sa iste stretol každý z vás… Samozrejme nebolo by na tom nič zlé, avšak musím zareagovať na veľmi zaujímavý fakt týkajúci sa tkz. SKUPÍN na FB….

Ako väčšina z nás, samozrejme aj ja, sme zaregistrovaní na FB. Sociálna sieť, ktorá svoj úspech zakladá predovšetkým na existujúcich priateľstvách. Okrem iného nám však ponúka aj mnoho ostatných funkcií. Nájdeme tu hry, aplikácie rôzneho druhu, ale taktiež sú dôležité aj už spomínané skupiny. Prostredníctvom nich dávame vedieť priateľom čo sa nám páči-myšlienky, produkty firiem, atď. Všetko by bolo OK, problém však nastane vtedy, keď je za tým niečo viac ako len pridanie sa do skupiny, ktorá s biznisom nemá nič spoločné.

Málokto, však vie o cieľoch týchto umelo vytvorených skupín. Práve nato chcem upozorniť. Veľa s týchto skupín majú jediný cieľ- získať dostatočný počet fanúšikov. Práve v momente dosiahnutia tohto vrcholu je na rade odpredaj tejto skupiny / a tým jednoduchý zárobok zakladateľa/ firmám, ktoré ponúkajú za predaj tejto skupiny nemalé peniaze. Určite aj vám sa stalo, že vám skupina, do ktorej ste sa pridali pred pol rokom, začala písať o navštívení rôznych externých stránok, kúpou produktu a podobne. Áno toto je práve ten prípad. Na googli si môžte jednoducho nájsť inzeráty kde sa predávajú tieto skupiny.

Okrem už spomínaného zarábania na užívateľoch FB, mi nedá nespomenúť aj doslova TRÁPNE skupiny typu Dede... Veď nie je lepšie radšej napísať status, v ktorom vyjadríte svoju aktuálnu myšlienku, ako sa pridávať do pochybných skupín?
Zároveň chcem však pripomenúť aj na fakt, že ešte stále existujú skupiny, ktoré sú plnohodnotné a poskytujú pravdivé a hlavne nenásilné informácie.

Ako opatrenie proti tomu, aby na mne niekto neoprávnene zarábal a zároveň zavádzal, som zvolil taktiku, pri ktorej sa nepridávam do ŽIADNYCH SKUPÍN /prípadne ak sa do nejakej pridám dobre to zvážim/

Týmto článok som nechcel “povedať” aby ste boli pasívnym užívateľom FB, ale aby ste boli opatrnejší a vnímali aj druhú stránku veci, a aby ste sa nestali obeťou marketingu iných.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára